googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘div-gpt-ad-1529480976723-3’); });

Zlatku Daliću bi bilo najbolje ne čitati novine, maknuti se s društvenih mreža a pametni telefon zamijeniti  nekim staromodnim uređajem. Samo da ne vidi sve savjete, kritike, mišljenja raznoraznih komentatora, propalih trenera, igrača koji nisu postigli ništa u karijeri, pa i starleta koje, eto, do detalja poznaju nogometnu igru i na medijskoj sceni prosipaju svoje ideje tko bi trebao igrati…

Medijska scena pretvorila se u komičnu predstavu  koja nesvjesno od reprezentacije pravi glinenog goluba, a svi su tu da vježbaju olimpijsku disciplinu – gađanje istih.

Pa tako trener trećeligaša u odlasku  upozorava Dalića da nije smio tako nahvaliti Perišića, igrači koji nisu nikad bili na širem popisu za reprezentaciju ocjenjuju, kritiziraju ljude koji igraju u najvećim i najbogatijim europskim klubovima. Televizije, radijske postaje, internetski portali u nedostatku pravih sugovornika, jer oni koji imaju nešto za reći i rekli bi nešto pametno i smisleno ne žele u tome sudjelovati, kao da se natječu tko će angažirati nebitnijeg gosta da komentira igre i događaje u reprezentaciji.

Bolje bi im bilo da se isključe

Sve se zaokružuje još komentarima ispod tih tekstova, pljušte uvrede, vrijeđanja, svađe s psovkama, događaj čitanja vijesti oko „vatrenih„ pretvara se u noćnu moru. Posto je to veliki napor.

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Ozbiljni novinari koji se trude biti afirmativni, a kritike su im dobronamjerne, ispadaju naivci i maloumnici koji su u sjeni novoangažiranih i samoprozvanih komentatora. 

U ovo suvremeno vrijeme pojam izolacije reprezentacije od ovakvog maltretiranja – nestao je. Svi igrači i članovi stožera su 24 sata online na svojim uređajima, sve vide, čitaju, osjećaju. Zacijelo se i snebivaju, pljušte vijesti o neslozi, svađama, klanovima…

A što samo misle o silnim komentatorima koji ih upozoravaju što su dobro ili loše odigrali, bolje nam je i ne misliti.

Nameće se zaključak da reprezentacija postoji zbog medijske scene. Raditi još veći spektakl od samog spektakla, padajući  debelo ispod razine dobrog ukusa put je koji vodi u banalizaciju i bizarizaciju samog sebe.

Mediji imaju, ne nametnutu, nego etičku društevnu odgovornost istinitog informiranja i kreiranja javnog mijenja.

Popravlja se raspoloženje nacije

Englezi su to zgodno objasnili sintagmom „good feel factor„. Izmislili su ga  upravo novinari nakon jedne od pobjeda svoje reprezentacije, pojašnjavajući da se s trijumfom svoje nacionalne vrste „popravlja raspoloženje cijele nacije„. 

Photo: Goran Stanzl/PIXSELL

Ima li toga u nas? Ima, naravno. I dobro je da ima. Međutim, čini nam se da se mnogi trude da i to splasne, nestane.

Zar smo nešto zaboravili? S pobjedama „vatrenih„ i mediji imaju korist. Zato je neshvatljivo da neki sve čine da do toga ne dođe. Nadamo se nesvjesno.

Sport, spektakl, istina, debakl!

Podijeli